torsdag den 27. november 2014

Word - lidt nemmere


Hver gang jeg åbner et nyt dokument i Word, så vælger jeg ”smal margin” og ”enkelt linjeafstand”. Det har været et irritationsmoment længe, at Word ikke gemmer mine indstillinger. I går fik jeg endelig undersøgt, om det da ikke er muligt at lave mine indstillinger til standard for hvert nyt dokument, der åbnes. 

Det er det!

Måske er I flere derude, der er ligeså lidt word-kyndige, som jeg er, og som kan få glæde af min opdagelse. Alle I andre kan med min velsignelse trække overbærende på smilebåndet.

Altså,

I Word vælger du ”Afsnit” og derefter dine foretrukne indstillinger. Inden du så trykker ”ok”, klikker du på ”benyt som standard”.


I det nye vindue, der dukker op, vælger du ”Alle dokumenter baseret på Normal skabelonen?”, inden du trykker”ok”.



Samme princip gør sig gældende for margin-indstillingerne. Når du har valgt dine foretrukne indstillinger under ”sideopsætning”, så trykker du på ”benyt som standard”.


Det var alt for denne gang.





Ingen kommentarer: