onsdag den 26. september 2012

Apps til tysk


Jeg har kigget lidt på gratis apps, som tyskelever ville kunne få glæde af. Her er, hvad jeg umiddelbart faldt over:

test din viden i tyske substantivers køn


lær tyske ord i kategorien mad ud fra billeder









Deutsch Tests
tester i Landeskunde-kategorien - tysk interface











Lernabenteuer Deutsch
på www.goethe.de ligger rigtig mange apps, der kan hjælpe én med at lære tysk. En af de sjove er en app, hvor man skal opklare et tyveri af himmelskiven fra Nebra! Den findes både til Iphone og android, og så er der også en netudgave!




Der findes mange apps, hvor man kan træne verbers betydning og bøjning. Desværre er alle dem, jeg umiddelbart fandt på engelsk.

Jeg er ikke færdig med at finde apps. På et senere tidspunkt vil jeg se, hvad jeg ellers kan finde og prøve nogle af dem af.


Ingen kommentarer: