tag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.comments2023-04-11T18:37:43.853+02:00Frau CzepluchAnja Czepluchhttp://www.blogger.com/profile/05292239718709530956noreply@blogger.comBlogger26125tag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-86115318415844434592020-08-10T10:37:04.396+02:002020-08-10T10:37:04.396+02:00Fedt, Anja! Den napper jeg <3
/DitteFedt, Anja! Den napper jeg <3<br />/DitteKallirhoehttps://www.blogger.com/profile/16092200269903883292noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-60340960055829858842018-02-14T23:19:47.957+01:002018-02-14T23:19:47.957+01:00Best online 100% free quiz maker
Link or URL
h...Best online 100% free quiz maker <br /><br />Link or URL<br /><br /><br />https://goo.gl/GHirLoAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/01251255080828392678noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-84200075280369196652016-10-30T11:03:35.492+01:002016-10-30T11:03:35.492+01:00Det er desværre ikke muligt at indlejre testmoz...Det er desværre ikke muligt at indlejre testmoz-quizzen.Anja Czepluchhttps://www.blogger.com/profile/05292239718709530956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-37698365536470758262016-10-28T17:43:02.421+02:002016-10-28T17:43:02.421+02:00Kan man lave testen så den ligger på egen hjemmesi...Kan man lave testen så den ligger på egen hjemmeside ?<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-42653524595225910162014-11-27T12:58:20.855+01:002014-11-27T12:58:20.855+01:00Hej Marie
Det er meget lang tid siden, at jeg har...Hej Marie<br /><br />Det er meget lang tid siden, at jeg har arbejdet med glogs. Jeg prøvede lige at logge ind på min gamle konto, som jeg lavede gratis dengang. Efter login stod følgende at læse <br /><br />"Your downgraded Free account is operating below the standard version of Glogster. Functionality and accessibility are limited. Your student sub-accounts are limited to 10 users, any extra accounts are inactive and in ‘view only’ mode, their content is locked.<br />We recommend that you contact your license administrator or purchase a standard paid solution." <br /><br />Så vidt jeg forstår, så har man i dag 7 dages prøve, hvorefter man bliver "downgraded", hvilket betyder en hel del forringelser, som du kan læse om her: http://edu.glogster.com/faq#part-b-3<br /><br />Mvh. AnjaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-21081253993595545172014-11-27T11:12:05.558+01:002014-11-27T11:12:05.558+01:00Hej,
Jeg har tænkt mig at lave en glog med mine el...Hej,<br />Jeg har tænkt mig at lave en glog med mine elever i morgen. Men er det sandt, at man skal betale. Jeg kan kun se, at det kan være gratis som underviser, men hvis er på "try" og har det på prøve i 7 dage? Men måske er der en side eller en vej ind, som jeg ikke har set? Jeg håber, du kan hjælpe?<br /><br />MarieAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/15572785818325486097noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-68226174077896289862014-06-07T09:43:05.486+02:002014-06-07T09:43:05.486+02:00Tak, Sidsel! Jeg bliver næsten altid forvirret, nå...Tak, Sidsel! Jeg bliver næsten altid forvirret, når der er forlænget tid til en elev. Sådan en situation har jeg også i år, så jeg vil i år gøre, som du skriver.Anja Czepluchhttps://www.blogger.com/profile/05292239718709530956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-9511628392534102162014-06-07T09:13:28.996+02:002014-06-07T09:13:28.996+02:00Husk at tingene til forberedelseslokalet skal dubl...Husk at tingene til forberedelseslokalet skal dubleres hvis der er elever med forlænget forberedelsestid (tre gange hvis der er er dobbelt forberedelsestid i forhold til eksamination).<br />Jeg laver en tidsplan, hvor der står tider for både forberedelse, eksamination og sluttid. Og derudover plads til at skrive den faktiske tid, så jeg sikrer at eleven ikke går for meget/lidt tid.Sidselhttps://www.blogger.com/profile/14486872472251321096noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-70526605259768939262014-05-05T12:11:34.050+02:002014-05-05T12:11:34.050+02:00Dejligt, Eva! Det er jeg glad for at høre.Dejligt, Eva! Det er jeg glad for at høre.Anja Czepluchhttps://www.blogger.com/profile/05292239718709530956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-71922034512458466902014-05-05T11:44:28.572+02:002014-05-05T11:44:28.572+02:00DET kan jeg, altså, lade mig inspirere. Sikken en ...DET kan jeg, altså, lade mig inspirere. Sikken en god ide. Glæder mig til at prøve den af.Eva Porshttps://www.blogger.com/profile/02736609518993577737noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-77578226766157396432014-01-30T10:18:18.472+01:002014-01-30T10:18:18.472+01:00Mange tak for linket, Lars - det ser umiddelbart r...Mange tak for linket, Lars - det ser umiddelbart rigtig brugbart ud. Tænk jeg ikke har opdaget siden før? Anja Czepluchhttps://www.blogger.com/profile/05292239718709530956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-68911578975771825182014-01-28T22:35:59.813+01:002014-01-28T22:35:59.813+01:00Kender du websitet Praktisk Sprog?
Du kan læse me...Kender du websitet Praktisk Sprog?<br /><br />Du kan læse mere herom på min blog: <br /><br />http://eftersidderen.wordpress.com/2011/11/27/ps-praktisk-sprog/<br /><br />Bloggen, som jeg omtaler i indlægget eksisterer desværre ikke længere. Men sitet er stadig godt vil jeg mene.<br /><br />Venlig hilsen<br /><br />Lars Noes alias EftersidderenLars Noeshttp://eftersidderen.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-90993113751051549962013-12-19T10:39:09.002+01:002013-12-19T10:39:09.002+01:00Tusind tak for din kommentar Camilla. Vil bestemt ...Tusind tak for din kommentar Camilla. Vil bestemt overveje at afprøve din form for genaflevering. Det lyder som en god ide. Hvad gør du med de dygtigste (som har ganske få fejl)? Får de en ny aflevering?Anja Czepluchhttps://www.blogger.com/profile/05292239718709530956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-14537095097209383442013-12-18T21:25:24.982+01:002013-12-18T21:25:24.982+01:00Helt enig! Jeg er efter 6 års erfaring kommet frem...Helt enig! Jeg er efter 6 års erfaring kommet frem til samme løsning (min farve er dog rød ;-) ). Jeg gør som dig - og giver test løbende med beskeden om, at det er testens karakter der tæller, selvom jeg selvfølgelig også ser på deres skriftlige afleveringer. Jeg har i øvrigt haft held med at lade eleverne genaflevere. Ikke i traditionel forstand, hvor de retter og afleverer samme stil, men i stedet hvor jeg i deres stil markerer 10 fejl, som de efterfølgende skal rette OG forklare i et screencast. Det fungerer rigtigt godt, fordi de er nødt til at forstå grammatikken for at forklare :-)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00991451916969861857noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-26475234633855465602013-12-18T21:23:31.964+01:002013-12-18T21:23:31.964+01:00Denne kommentar er fjernet af forfatteren.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00991451916969861857noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-33625404109985484942013-09-30T22:34:54.694+02:002013-09-30T22:34:54.694+02:00Joeh, det gør det vist - jeg spekulerer på, om jeg...Joeh, det gør det vist - jeg spekulerer på, om jeg ka bruge det samme i samf på nogen som helst måde... Jeg tror det ik, men når engang jeg bliver sproglærer, ka jeg måske planke øvelsen :-)Thyrahttps://www.blogger.com/profile/14512620540353227725noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-36662963926723008112013-09-25T15:15:44.274+02:002013-09-25T15:15:44.274+02:00Tak Thyra. Sidst jeg brugte terninger, var emnet m...Tak Thyra. Sidst jeg brugte terninger, var emnet modalverber. Eleverne havde skemaet over modalverbernes bøjning ved hånden, så de kunne tjekke op på hinandens svar under spillet. Eleverne spillede parvis mod hinanden.<br /><br />Første slag med terningen afgjorde, hvilket af verberne, der skulle bøjes, andet slag med terningen afgjorde, om det skulle bøjes i præsens eller præteritum. <br /><br />Det par havde vundet, som efter 5 min.(eller 10) havde svaret rigtigt flest gange.<br /><br />Nu spiller et vinderpar mod et andet vinderpar og et taberpar mod et andet taberpar (hvilket lyder lidt groft her, men eleverne elskede det - grammatisk stærke som svage).<br /><br />Håber du kan få mening ud af det. Ellers skriver du bare igen.<br /><br />Mvh. AnjaAnja Czepluchhttps://www.blogger.com/profile/05292239718709530956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-48946486631812662442013-09-25T11:28:48.298+02:002013-09-25T11:28:48.298+02:00Super liste med ideer. Hvordan fungerer det med te...Super liste med ideer. Hvordan fungerer det med terningerne og grammtikøvelse - kan du ikke forklare det?<br /><br />Mvh Thyra :-DThyrahttps://www.blogger.com/profile/14512620540353227725noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-89167749742994276362013-07-21T00:40:12.417+02:002013-07-21T00:40:12.417+02:00Har du overvejet hvad du underviser i? Både med og...Har du overvejet hvad du underviser i? Både med og uden visse teknologier. Fx har jeg svært ved at se hvad papir og blyant skal gøre godt for, men det må have noget med skriftlighed at gøre. Men hvilken skriftlighed? For det må være en skriftlighed som nemt lader sig forstyrre af anden skriftlighed hvis muligheden findes. Osv. <br />For at være helt ærlig så tyder meget på at du har fundet symptomer på at undervisning i mere generelle termer er temmelig fejlagtigt skruet sammen, og det måske vil være mere relevant at sætte ind lige netop der. Eller måske at måde at forsøge at designe liv og samfund på er ved at være forrykt, men det kan du næppe gøre meget ved på egen hånd.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-61696422807424445202013-07-16T06:30:01.628+02:002013-07-16T06:30:01.628+02:00Greetings! This is my 1st comment here so I just w...Greetings! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I really enjoy reading your articles. Can you recommend any other blogs/websites/forums that go over the same topics? Thanks a ton!Go to market planhttp://vpmarketingondemand.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-24442624042273044322013-07-05T10:23:28.292+02:002013-07-05T10:23:28.292+02:00Man kan ud fra din erfaring overveje, hvordan clas...Man kan ud fra din erfaring overveje, hvordan classroom-management får af betydning i forhold til det digitale rum.<br /><br />Med adgang til internet og laptops er der jo basalt set bare åbnet op for flere distraktioner. Man burde måske derfor i højere grad styrer denne anvendelse gennem fx. noget software, som enten låser for nettet eller blokerer særlige programmer, men som kan åbnes når læreren ønsker det.<br /><br />Det er en løsning, som jeg ikke helt tror er holdbar. For hvor er forskellen fra, da eleverne kun havde papir og blyant. Skulle man dengang have blændet vinduerne, så de ikke kunne kigge ud, eller forhindre små sedler og papirkugler flyve gennem lokalet?<br /><br />Det provokerende svar kunne være, at eleverne åbenbart ikke finder undervisningen mere relevant end Facebook-chat, men om svaret er behaviouristiske forbud eller software-lås ved jeg desværre ikke.<br /><br />Held og lykke med forsøget.<br /><br /><br />Mvh. Kenneth HansenAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-26460007007000824932013-06-13T08:31:18.393+02:002013-06-13T08:31:18.393+02:00Tak Jesper!
Jeg har også overvejet netop dette, so...Tak Jesper!<br />Jeg har også overvejet netop dette, som du beskriver. Det er en rigtig god idé.<br />Men som du skriver, så er spørgsmålet, om man få det til at fungere i længden. Men uanset: mon ikke det giver noget at prøve det en periode, og så høre eleverne ad, hvordan de synes det fungerer.Anja Czepluchhttps://www.blogger.com/profile/05292239718709530956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-85593726490024456682013-06-12T22:44:45.337+02:002013-06-12T22:44:45.337+02:00Hej
Spændende indlæg :-)
Selvom vi ikke helt k...Hej <br /><br />Spændende indlæg :-) <br /><br />Selvom vi ikke helt kan undvære IT i undervisningen, så drejer det sig nok i høj grad om at finde ud af hvornår det er tid til hvad, og jeg synes din måde at gøre det på er god. <br /><br />Jeg har undervist i en klasse hvor alle havde en bærbar, og for at prøve at bryde det lidt op, så prøvede jeg i en periode at vende klassen om, så de sad med ryggen til tavlen. <br /><br />1. Så skulle de vende sig om mod tavlen når jeg havde noget at fortælle ved tavlen, og så blev de hverken forstyrret af deres egen skærm eller af skærmen ved bordet <br />foran. <br /><br />2. Så kunne jeg bedre følge med i hvad der foregik på deres skærme mens de arbejdede. <br /><br />Forsøget gik nogenlunde, men efter nogen tid var de tilbage på deres gamle pladser. <br />Men generelt er ideen med at starte timen uden brug af computer god, og ret let at overholde. Jespernoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-67855411646393835942013-06-05T17:50:32.849+02:002013-06-05T17:50:32.849+02:00Tak for din kommentar! Jeg håber fremover at kunne...Tak for din kommentar! Jeg håber fremover at kunne holde mig selv og eleverne op på resultaterne af dette "forsøg". Det bliver svært til tider, men jo mere erfaring, der bliver samlet ind, jo nemmere vil det jo gå. <br />Vil også lade mig inspirere af nogle af de punkter, som Eva Pors beskriver i sit nyeste indlæg på 111variation.blogspot.dk (titel: spæde forsøg på digital dannelse)Anja Czepluchhttps://www.blogger.com/profile/05292239718709530956noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1233306424027610866.post-42346290634691195732013-05-30T16:36:20.080+02:002013-05-30T16:36:20.080+02:00Super afprøvning af en anderledes måde at gribe un...Super afprøvning af en anderledes måde at gribe undervisningen an på.<br />Jeg tror, du har fat i noget vigtigt, nemlig at prøve noget, og derefter involvere eleverne, som nu har konkrete erfaringer med 'forsøget'.<br />Jeg glæder mig til at høre, hvad der sker videre - og om du og eleverne kan/vil mærke varige virkninger af din 'intervention' - og hvordan I fremover inddrager forskellige arbejdsmåder.Ovehttps://www.blogger.com/profile/14382921894000028778noreply@blogger.com