mandag den 26. november 2012

En blog til et fag


Efterhånden som jeg får lavet forskellige øvelser til mine tyskelever, har det været rart at samle dem ét sted. Det gør jeg på en blog, som jeg har kaldt Deutschbeifrauczepluch. Her kan jeg fx embedde gloseøvelser lavet i Flashcardstash og meget andet.

Det er rart at have sine øvelser samlet et sted. Ikke kun for elevernes skyld, men også for ens egen. Man kan slette de øvelser, som man mener kun kunne bruges til et bestemt hold, de andre kan man lade stå i sin blog og give dem en etikette eller flere, så man til hver en tid kan finde øvelsen frem, når et bestemt grammatisk eller litterært emne dukker op igen.

Samtidig er bloggen også et godt sted, hvor man permanent kan gemme de gode links, som man gennem årene har fundet frem til, hvor eleverne kan lave interaktive øvelser, lytte til lydfiler, se videoer osv. Så har man dem altid ved hånden - og det samme har eleverne.

Jeg har lagt et link til bloggen i mit tyskholds rum i Fronter, så de herfra nemt kan få adgang til mine øvelser og links. På den måde behøver man ikke hvert år, som jeg tidligere har gjort, at oprette de samme links i de forskellige tyskholds Fronterrum.

Håber det kunne inspirere...

Ingen kommentarer: